Typowy współczesny rower klasyczny jest jednośladem dwukołowym.

Ramy roweru wykonuje się ze stali zwykłych lub stopowych, stopów aluminium lub kompozytów.

Układ jezdny roweru to koła (zwykle) szprychowe i ogumienie pneumatyczne.

Napęd jest przekazywany przez układ napędowy roweru, którym przeważnie jest przekładnia łańcuchowa i system zmiany przełożeń (przerzutka zewnętrzna, przerzucającą łańcuch na koła łańcuchowe o różnych ilościach zębów lub wewnętrzna, znajdującą się w piaście). Bywają również modele z napędem przekazywanym wałkiem Cardana.

Hamulce: mogą być nożne, działające przy kręceniu pedałami w tył (tzw. torpedo lub hamulce zintegrowane z przerzutką wewnętrzną). Najpopularniejsze są jednak działające na obręcz mechaniczne, lub (rzadziej) hydrauliczne, hamulce ręczne (hamulce szczękowe, hamulce V-brake). Coraz popularniejsze w rowerach są hamulce tarczowe.

Obecnie często (oprócz rowerów szosowych) stosuje się w rowerach amortyzację przedniego, jak i tylnego koła.

[skapiec_products category=2215]

Pasaż handlowy przygotowany na podstawie danych porównywarki cen z 2800 sklepów internetowych portalu

skapiec_logo-200


Znajdź dowolny produkt i porównaj jego cenę

[skapiec_search]
 
 

Katagoria: pasaż akcesoriów rowerowych
Słowa kluczowe: 
Opublikowano 5 lat temu.
Publikacja była czytana: 5809  razy.