Pilates  – trening wszechstronny

Jak poprawić wygląd sylwetki, wyrzeźbić idealne ciało, wzmocnić kręgosłup oraz poprawić postawę bez nadmiernego rozbudowania mięśni podczas ćwiczeń? Nie każdy ma ochotę wyglądać jak Rambo. Odpowiedzią jest pilates – ćwiczenia dla każdego.

 

Pilates swą nazwę zawdzięcza Niemcowi Josefowi Humbertusowi Pilatesowi, który prawie sto lat temu opracował zestawy ćwiczeń mające za zadanie wzmocnić i uelastycznić mięśnie nie rozbudowując ich, tak by nie obciążać kręgosłupa, ale wzmocnić go pancerzem z mięśni. Pilates Poznań to ponad 500 ćwiczeń wywodzących się z połączenia jogi i baletu. Ich głównym zadaniem jest rozciąganie mięśni w celu uelastycznienia i wzmocnienia. Ale to nie wszystko. Pilates jako wszechstronny trening dba nie tylko o główne mięśnie, wzmacnia również te ukryte głęboko. Koryguje wady postawy, wzmacnia kręgosłup, rozluźnia ramiona i kark. To właśnie w tym celu został wymyślony – dla osób z wadami postawy i chorobami kręgosłupa.

Pilates skupia się przede wszystkim na mięśniach brzucha, pleców i pośladków. Wzmacnia także mięśnie dna miednicy.

Fakt ten błogosławią szczególnie kobiety. Wzmocnienie mięśni dna miednicy zapobiega obniżaniu się narządów rodnych oraz pęcherza. Kobiety przyznają także, że regularne uprawianie pilatesu zwiększyło ich satysfakcję seksualną. Wzmocnione mięśnie dna miednicy to także łatwiejszy i bardziej świadomy poród.

Nie znaczy to jednak, że pilates w Poznaniu jest sportem tylko dla kobiet. Mężczyźni także odniosą korzyści, decydując się na ten rodzaj aktywności fizycznej. Pilates modeluje brzuch (także brzuszek piwny!) i pośladki, ułatwia korektę wad postawy, szczególnie tych spowodowanych siedzącym trybem pracy.

Ponieważ pilates w dużej części powiela elementy jogi i baletu, łatwo zgadnąć, iż jest formą ćwiczeń stawiającą na jakość, nie na ilość.

Wszystkie ćwiczenia trzeba wykonywać powoli, starannie, w skupieniu, pamiętając o prawidłowym oddychaniu. Pilates uczy prawidłowego oddychania całą pojemnością płuc lub przepony, ma niebagatelny wpływ nie tylko na ciało, ale także na umysł. W dłuższej perspektywie uczy wyciszania się i koncentracji na zadaniu. Ponieważ ćwiczenia pilates polegają w dużej mierze na rozciąganiu i rozluźnianiu mięśni, taka porcja gimnastyki ma też działanie rozluźniające i odstresujące. To właśnie odróżnia pilates Poznań od innych form aktywności fizycznej, które skupiają się na napinaniu i rozbudowywaniu mięśni.

Pilates nie jest polecany jako typowa gimnastyka odchudzająca. Niemniej jednak dzięki wypracowaniu wyprostowanej postawy można optycznie dodać sobie kilka centymetrów, co sprawi, że sylwetka będzie wyglądała szczupło i młodo. Natomiast dzięki wypracowanej koordynacji ruchowej i uelastycznieniu mięśni pilates znacząco wpływa na spadek ilości kontuzji.

Pilates, choć w zamyśle miał być traktowany jako rehabilitacja osób z wadami postawy, bardzo szybko zyskał sobie zwolenników wśród ludzi, którzy chcą dbać o zdrowie, ciało, lubią aktywność fizyczną, ale nie chcą mieć zbyt mocno rozbudowanych mięśni.

Praktycznie każda forma uprawiania sportu w dłuższym czasie prowadzi do nabrania cech kulturysty. Wyjątkiem jest właśnie pilates, który wzmacnia, uelastycznia i modeluje mięśnie, jednocześnie nie powiększając ich objętości. Zaletą pilatesu jest także to, że w krótkim czasie uaktywnia wiele partii mięśni, także tych ukrytych głęboko, które rzadko biorą udział w tradycyjnych ćwiczeniach. Ćwiczeniom towarzyszy łagodna, relaksacyjna muzyka. Już sam ten fakt wyróżnia pilates spośród innych ćwiczeń typu aerobic, fitness czy zumba.

Zajęcia pilates prowadzą zazwyczaj fizjoterapeuci. Potrafią oni nie tylko pokazać zestawy ćwiczeń, ale także czuwać nad ich prawidłowym wykonaniem i wskazać najmniejsze nawet błędy.

Po więcej informacji zapraszamy na www.niku.pl

 
 

Katagoria: porady dla dbających o kondycję
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 8 miesięcy temu.
Publikacja była czytana: 7593  razy.