Ile trzeba ćwiczyć, by spalić śmieciowe jedzenie?

W dzisiejszych czasach fast foody są niezwykle popularne. Na frytkach i hamburgerach spotykają się znajomi, do takich miejsc chodzą rodziny z dziećmi, a także pary. Ludzie jedzą śmieciowe jedzenie dlatego, że jest smaczne, tanie i szybkie, nie wymaga przygotowania – wystarczy zamówić w okienku, a po kilku minutach wszystkie potrawy są ciepłe i gotowe do spożycia.

 

Nie byłoby by w tym nic złego, gdyby wizyty w restauracjach typu fast-food odbywały się sporadycznie – w końcu wszystko jest dla ludzi. W małej ilości jedzenie takie nie jest niebezpieczne i nie prowadzi do nadmiaru kilogramów czy chorób, szczególnie serca. Jednak wiele osób kupuje śmieciowe jedzenie nawet kilka razy w tygodniu, nie zdając sobie sprawy z kaloryczności takich potraw. Zwykle zawierają one także niebezpieczne tłuszcze trans, przyczyniające się do chorób serca, w tym wieńcowej, zawału czy udaru mózgu. Częste spożywanie fast foodów prowadzi do otyłości. Takie jedzenie jest bowiem bardzo kaloryczne i rzadko kto spala nadwyżkę kalorii podczas ćwiczeń.

Najprościej mówiąc: tyje się od nadmiaru kalorii. Jeśli organizm pochłonie więcej kalorii niż zużyje w ciągu dnia, nadmiar odkłada się w postaci tłuszczyku.

Zapotrzebowanie kaloryczne zależy od wieku, płci, wzrostu, wagi oraz aktywności fizycznej. Średnio dla kobiet wynosi ok. 2000 kalorii dziennie, natomiast dla mężczyzn – 3500. Dziennie nie należy przekraczać swojego zapotrzebowania kalorycznego, bilans powinien wychodzić na zero. Jeśli chcemy schudnąć, musi być on natomiast ujemny. Warto więc zdać sobie sprawę, ile kalorii mają spożywane przez nas produkty. Czasami nawet mała rzecz może mieć bowiem dużo kalorii, a po jej zjedzeniu nie będziemy wcale najedzeni. Aby spalić zjedzone kalorie, jedynym wyjściem jest aktywność fizyczna.

Ilość spalanych kalorii także zależy od płci, wieku, wzrostu, wagi oraz ilości tkanki mięśniowej i tłuszczowej w organizmie. Kalorie spalane są też oczywiście podczas czynności życiowych, jednak one są wliczone w ogólne zapotrzebowanie.

Warto wiedzieć, co należy zrobić i ile ćwiczyć, aby spalić najpopularniejsze dania fast foodowe. Może to wiele osób zdziwić, bo są one niezwykle kaloryczne. Mały hamburger z restauracji McDonald’s ma 255 kalorii. Wydaje się niewiele, jednak do niego zwykle wypijamy pół litra napoju gazowanego oraz zamawiamy frytki. Często taki zestaw to za mało dla zaspokojenia głodu dorosłej osoby. Zestaw hamburger, duże frytki oraz pół litra napoju to prawie 900 kalorii. Jest to niemal połowa zapotrzebowania dla dorosłej kobiety. Należy pamiętać, że to zwykle tylko jeden posiłek. Aby spalić tyle kalorii, należy wolno biec przez 120 minut, tańczyć tyle samo lub ponad 4 godziny spacerować.

Jeśli chodzi o pizzę – jeden kawałek ma około 150 gramów i 360 kalorii. Zwykle zjadamy ok. trzech kawałków, co daje sumę ponad 1000 kalorii. Do tego oczywiście jakiś napój oraz sos, często na bazie majonezu. Taki posiłek wynosi więc zwykle ok. 1500 kalorii, czyli 75% dziennego zapotrzebowania kobiety. Aby to spalić, należy biegać aż 3 i pół godziny lub spacerować 7 godzin.

 

Dziękujemy portalowi Śmieciowe-Jedzenie.pl za współpracę merytoryczną

 
 

Katagoria: porady dla dbających o kondycję
Słowa kluczowe: , , , ,
Opublikowano 2 lata temu.
Publikacja była czytana: 1541  razy.