Fitness

Długo i ciężko pracowałaś na wymarzoną sylwetkę? Zdrowa dieta – miesiącami pilnowałaś dokładnie jadłospisu? Kluczem do sukcesu okazały się jednak regularne treningi? Zima nie sprzyja zachowaniu smukłej sylwetki. Krótkie dni, niska temperatura i aura za oknem nie pomagają w systematycznych treningach. Najchętniej zaszyłabyś się z książką, gorącą czekoladą i zestawem słodkości pod kocem? Stop! Przeczytaj nasz poradnik, który pomoże Ci nie tylko utrzymać, ale i uzyskać szczupłą i wysportowaną sylwetkę.

 

Systematyczność to podstawa

Z niczego nie ma nic. Proste? Banalne? Prawdziwe! Tak samo jak miesiącami „pracowałaś” na nadprogramowe kilogramy, tak samo długo redukowałaś wagę. Nie zaprzepaść tego co z takim trudem wypracowałaś tylko dlatego, że aura za oknem raczej sprzyja lenistwu niż aktywności fizycznej. Pamiętaj, że każdy trening to dodatkowa dawka endorfin – robisz to dla siebie, by czuć się lepiej i zachować zdrowie. Najważniejsza jest systematyczność. Opuściłaś trening w poniedziałek, dziś zjadłaś pół tabliczki czekolady? Trudno! Świat się nie kończy – każdy ma słabszy dzień i prawo do drobnych grzeszków. Ważne, by nie weszło Ci w krew i nie stało się rutyną. To co? Czas na trening?

 

Ćwiczenia w domowym zaciszu

Dużo pracujesz i nie masz czasu na regularne treningi? Mieszkasz daleko od siłowni i klubu fitness? Po ciężkim dniu w pracy nie masz siły ani ochoty, by wziąć torbę i iść na trening? Nie lubisz tłumów, a obecność innych osób krepuje Cię? Zorganizuj mini siłownię w domu. Bieżnia, orbitrek cz rower treningowy – regularne ćwiczenia na tych przyrządach pozwolą Ci wzmocnić mięśnie, poprawić kondycję i wytrzymałość, a także zachować szczupłą sylwetkę i zapanować nad wagą. Jeśli masz już na koncie kilkadziesiąt treningów, a intensywny wysiłek sprawia Ci dużą radość – wybierz bieżnię. Możesz serwować sobie treningi o różnej intensywności i przeznaczeniu – od marszobiegów, przez trening cardio, po interwałowe – wzmacniające szybkość i wytrzymałość. Jeśli masz problem ze stawami i walczysz z nadwagą, zależy Ci na poprawie sylwetki – zdecyduj się na orbitrek. Pozwoli Ci wzmocnić i wyszczuplić nie tylko nogi, ale także ramiona i talię. Wolisz klasyczną rekreację? Postaw na rower treningowy. Duży wybór sprzętu i akcesoriów treningowych znajdziesz na www.fitbay.pl

Niezależnie od tego jaki sprzęt wybierzesz, pamiętaj, że ważna jest systematyczność. Trenuj 3-4 razy w tygodniu i pilnuj, by trening nie był krótszy niż 30 minut. Optymalny czas treningu to 40-45 minut. Pilnuj tętna podczas treningu – aby ćwiczenia cardio były efektywne Twoje tętno powinno osiągnąć określoną wartość – właściwą dla Twojego wieku i kondycji.

 

Smacznie i zdrowo

Na nic regularne treningi, jeśli w Twoim jadłospisie goszczą niezdrowe i kaloryczne przekąski. Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta to obowiązkowe uzupełnienie systematycznej aktywności fizycznej. Nie przesadzaj, umiar jest wskazany, ale zbyt niska podaż kalorii i nieregularne posiłki nie sprzyjają redukcji tkanki tłuszczowej, powodując spowolnienie metabolizmu i mniej efektywny spadek wagi.

 

Przede wszystkim – baw się dobrze!

Bez względu na to jaki rodzaj aktywności fizycznej wybierzesz, ważne, by sprawiał Ci przyjemność. Jeśli każdy trening będzie dla Ciebie katorgą i przykrym obowiązkiem – prędzej czy później zrezygnujesz. Odnajdź w regularnych treningach radość i cel – to pomoże Ci zachować systematyczność.

 

 
 

Katagoria: porady dla dbających o kondycję
Słowa kluczowe: , , , , , ,
Opublikowano 8 miesięcy temu.
Publikacja była czytana: 1025  razy.