Co zrobić by mieć płaski brzuch?

Trening połączony z odpowiednią dieta jest jedynym skutecznym sposobem na to by cieszyć się płaskim brzuchem. Wiele osób przypomina sobie o ćwiczeniach dopiero w momencie, gdy zbliża się lato i wyjazdy wakacyjne. Jednak jeśli pragniemy mieć piękną sylwetkę nie ma co czekać do ostatniej chwili. Zima jest idealnym czasem by zacząć dbać o siebie.

 

Przede wszystkim dieta

Przed przystąpieniem do ćwiczeń należy dobrze się do tego przygotować, między innymi opracowując odpowiedni plan. Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać jest odpowiednio zbilansowana dieta. W ciągu dnia powinniśmy zjadać pięć posiłków, mniej więcej co trzy godziny. Dzięki temu nie mamy napadów głodu a organizm otrzymuje taką ilość pokarmu, jaka jest mu potrzebna.

Przy opracowywaniu diety należy unikać produktów spożywczych powodujących wzdęcia, takich jak napoje gazowane, fasola, groch czy kapusty. Należy również maksymalnie zredukować używanie soli, która powoduje zatrzymywanie się wody w organizmie. Osoby marzące o płaskim brzuchu powinny zapomnieć także o słodyczach i alkoholu.

Wskazane jest natomiast spożywanie ziół takich jak majeranek, pieprz i bazylia, które poprawiają przemianę materii. Warto również systematycznie jeść jogurty naturalne zawierające żywe kultury bakterii probiotycznych oraz produkty zawierające błonnik. Poprawiają one pracę układu pokarmowego. Prawidłowa dieta to podstawa, ćwiczenia stanowią jedynie jej uzupełnienie.

 

Płaski brzuch a ćwiczenia

Dobrze zaplanowany trening pozwala na świadome kształtowanie swojego ciała. Najlepsze wyniki daje połączenie ćwiczeń aerobowych i siłowych. Ćwiczenia aerobowe takie jak na przykład bieganie czy pływanie dają możliwość pozbycia się tkanki tłuszczowej. Natomiast ćwiczenia siłowe są idealnym sposobem na uwidocznienie mięśni.

Najbardziej popularnym ćwiczeniem na mięśnie brzucha są brzuszki. Należy jednak je poprawnie je wykonywać. Zła technika ćwiczeń sprawia, że trening jest nieskuteczny męczący. Aby ćwiczenia były bardziej komfortowe i efektywne można zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt taki jak na przykład ławeczka do ćwiczeń.

Jednak ćwiczenia to nie wszystko ważna jest także poprawna postawa. W momencie, gdy się garbimy eksponujemy wydęty brzuch. Aby tego uniknąć należy siedzieć i chodzić wyprostowanym. Co więcej wyprostowana pozycja sprawia również, że mięśnie brzucha są napięte.

 

 
 

Katagoria: porady dla dbających o kondycję
Słowa kluczowe: , , ,
Opublikowano 10 miesięcy temu.
Publikacja była czytana: 835  razy.